ECWS:n johtoryhmän kokous Krakovassa 8.9.2018

teksti: Ulla-Riitta Kauppi,
julkaistu SAy:n jäsenlehdessä nro 03/2018

Osallistuin ECWS:n johtotyhmän kokoukseen Say:n epävirallisena edustajana 8.9.2018 Krakovan kaupungintalolla. Paikalla oli n 30 ECWS:n jäsenyhdistysten edustajaa. Kokouksessa pääasiassa valmisteltiin seuraavia symposiumeja, vuonna 2019 Viron Haapsalussa, 2020 Espanjan Baleaareilla sekä 2021 Saksan Frankfurtissa.

Haapsalun symposium järjestetään 14-18. elokuuta 2019. Kukin ECWS:n jäsenyhdistys voi lähettää näyttelyyn tietyn määrän akvarelleja. Suomen osuus on 12 (kaksitoista). Kooltaan ne saavat olla vain kokoarkin tai puoliarkin mittaisia. EAÛ:n (Viron akvarelliyhdistys) tavoitteena on saada esille valitut työt yhtenäisiin ja laadukkaisiin valkoisiin kehyksiin ja paspiksiin. Tekijälle jää kuitenkin mahdollisuus ilmaista, haluaako hän esim kokoarkin reunat näkyviin ikäänkuin paspiksen tai taustapahvin päälle. Näyttelyn töissä ei saa käyttää peiteväriä ja piirtämistä vain erittäin rajoitetusti.

Jäsenyhdistyksille lähetetään osallistumiskutsu ennen joulua, mahdollisesti jo marraskuussa. Tällöin ilmoitetaan tarkat ajankohdat töiden postittamisesta. Näyttelyn akvarellit voivat olla myynnissä. Tekijät hinnoittelevat työnsä ja niistä laaditaan erillinen luettelo yhteystietoineen. Myyntipalkkiona voidaan periä 10%.

Näyttelyn lisäksi symposium panostaa erityisesti ulkoilmamaalaukseen demojen ja työryhmien puitteissa. Tavoitteena on myös yömaalaus.

Symposiumiin osallistuvien on syytä varata majoitus mahdollisimman pian. Haapsalussa on useita kylpylähotelleja, pieniä hotelleja sekä B&B majoitusta runsaasti mutta rajallisesti.

ECWS, suomalaisten teokset
(klikkaa kuvia suuremmiksi)

Tuula Revell, Elżbieta (Oueen Elizabeth) Kerstin Sunubacka, All light on my house Irina Rebnitskaya, Crows Pertti Lassila, Valuva Taivas Maisa Kela, Valoa näkyvissä Kerstin Sunabacka , There are limits (On rajoja) Irja Suutarinen, Rainy day Aulikki Nukala, Before falling Riitta Lindstroem, Lisa Ulla-Riitta Kauppi, Maaliskuu Seia Grönqvist, Shadow Rebecka Svedlin, January