SAy:n 20-vuotista taivalta juhlittiin syyskokouksen yhteydessä

Lauantaina 6.10. Helsingin Aikuisopiston luokkahuone täyttyi akvarellisteista. Valtakunnallisen Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen (SAy) juhlakokous oli saanut jäsenistön liikkeelle ja tunnelma oli lämmin. Paikalle oli saapunut jäseniä perustajista lähtien.

Juhlakokouksen avasi hallituksen puheenjohtaja Satu Kiuru ja kokouksen puheenjohtajaksi valittiin kunniapuheenjohtaja Antti Lassila. Sääntömääräisten asioiden lisäksi luvassa oli juhlallisuuksia, joissa pääjärjestelijänä oli toiminut Ulf Nyman SAy:n hallituksesta. Jäseniä ihastutti teemaan sopivat kakut, joissa koristeena Mauno Meclinin SAy:lle suunnittelema väriteema ”Akvarellivirta”. Lisäksi kakkujen päällä nähtiin myös Angelina Luzhinan SAy:n juhlavuodelle suunnittelema logo sekä lausahdus yhdistyksen ensimmäisestä tiedotteesta perustamisvuodelta: ”Akvarelli arvoonsa! – Akvarellen till heders!”

SAy jakoi myös kunniakirjat sekä –merkit valitsemilleen yhdistyksen perustaja- sekä aktiivijäsenille. Kunniamerkki oli Say:n logo kultaisena pinssinä. Kunniakirjat sekä –merkit saivat perustajajäsenet Lauri Ahlgrén, Tuomas Mäntynen, Aarne Nuortila, Jorma Vartiovaara, kunniapuheenjohtaja ja perustajajäsen Antti Lassila, aikaisemmat puheenjohtajat Jarmo Virmavirta, Taina Rasi ja Kaisa-Leena Kaarlonen sekä aikaisemmin varapuheenjohtajana toiminut Pekka Ryynänen. Aktiivijäsenistä kunniakirjat ja –merkit vastaanotti rahastonhoitajat Raija Hallamaa ja Pirjo Ruotsinsalo, sihteeri ja arkistonhoitaja Ritva Pesonen koulutustoimikunnasta Tarja Kleemola, Maikki Haapala ja Irja Tikka sekä mm. yhdistyksen graafisen ilmeen suunnitellut Mauno Mecklin. Jäsenistö osallistui jakotilaisuuteen raikuvien aplodien kera.

Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen juhlavuoteen on mahtunut lukuisia kursseja, Kaapelitehtaalla keväällä järjestetty 20-vuotisjuhlanäyttely TOTTA JA TARUA – SANNING OCH SAGA, perinteikäs Harjavallan Akvarellibiennaali sekä tällä hetkellä nähtävillä oleva Suomen Kuvataidejärjestöjen keskusliiton (SKjL) kanssa yhteistyössä koottu digitaalinen ”Akvarelli NYT” -näyttely Joensuussa Taidekeskus Ahjossa. Näyttely on osa SKjL:n 80-vuotisjuhlakokonaisuutta Juhlat/Bileet/Party/Fest/Hïeje -kuvataidefestivaalia, joka jatkuu Joensuussa 25.11.asti.

(klikkaa kuvia suuremmiksi)
kokousväkeä, etualalla perustajajäsen Aarne Nuortila kokousväkeä kunniapuheenjohtaja Antti Lassila toimi kokouksen puheenjohtajana_01 Nykyisen puheenjohtaja Satu Kiurun tervehdys IWS Finlandin leader Aulikki Nukala kertoo yhteistyökuvioista SAyn kanssa 20-vuotisjuhlakakku 20-vuotisjuhlakakku Kakun leikkaus, leikkaajana Ritva Pesonen IWS Finlandin leader Aulikki Nukala Ulf Nyman ja Antti Lassila kunniapuheenjohtaja Antti Lassila leikkaa kakkua_kuva Ulf Nyman Raija Hallamaa ja aikaisempi puheenjohtaja Kaisa-Leena Kaarlonen leikkaavat kakkua Kunniamerkkien jako Satu Kiuru, Ulf Nyman, Antti Lassila ja Jorma Wartiovaara Kunniamerkkien jako, Satu Kiuru, Ulf Nyman ja Pekka Ryynänen Kunniamerkkien jako Kaisa-Leena Kaarlonen, Ulf Nyman, Taina Rasi ja Satu Kiuru Kunniamerkkien jako, Satu Kiuru, Ulf Nyman,Pirjo Ruotsinsalo(takana) ja Raija Hallamaa Kunniamerkkien jako Satu Kiuru, Pirjo Ruotsinsalo ja Raija Hallamaa Kunniamerkkien jako, Ritva Pesonen Kunniamerkkien jako Irja Tikka, Tarja Kleemola ja Maikki Haapala sekä Ulf Nyman