Kaikille avoin akvarellinäyttelyhaku, IWS Finland

Nature – power and beauty

Ensimmäinen IWS:n kansainvälinen akvarellitaidenäyttely Suomessa 9.7-14.7.2019

Kutsu

Avoin kutsu kansainvälisen akvarellitaiteen yhdistyksen IWS:n (International Watercolour Society) ensimmäiseen kansainvälisee akvarellitaiteen näyttelyyn Suomessa. Taidenäyttely järjestetään Helene Schjerfbeckin syntymäpäivän ja ”Suuren maalaustapahtuman” yhteydessä 9.7–14.7.2019 Helsingin Kaapelitehtaalla.

JÄRJESTÄJÄT: IWS Finland (Aulikki Nukala, Benita Suomi, Irina Rebnitskaya ja  Maikki Haapala) yhteistyössä Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen kanssa.

TAIDENÄYTTELY: 9.7.2019-14.7.2019 Helsingin Kaapelitehtaan valssaamo ja  puristamo. Avajaiset 9.7.2019 klo 14-20: Ulkomaisten taiteilijoiden maalausdemonstraatiot, palkinnot, arvonnat, tarjoilu ym. ohjelma.

TEOKSET: Vain akvarelliväri paperille.

SÄÄNNÖT: Yksi teosehdotus, ikäraja 18 v. Teoksen toteutus v. 2016 jälkeen.  Teoksen maalauspinnan koko 50×70 cm tai 40x5O cm, mutta mikäli ei halua  passepartout-kehystä voi koko olla max 60×90 cm tai 50x70cm. Teema ”luonto, voima, kauneus” vapaasti.

DIGITAALINEN KUVA JA EMAIL-SAATE: Teoskuvan tulee olla 2-3 MB ja 300 dpi. Nimeä kuvatiedosto: Maa_Tekijän nimi_Teoksen nimi_Teoksen koko_vuosi.jpg. Liitä viestiin kuva, ilmoittautumiskaavake ja tosite suoritetusta jurytysmaksusta. Kuvan on oltava perillä viimeistään 15.3.2019. Lähetysosoite: iwsfinland@gmail.com

JURYTYS: IWS:n taiteilijat juryttävät teokset anonyymisti digitaalikuvien perusteella:  Linda Doll (USA), Sergey Temerev (VENÄJÄ) ja Viktoria Prischedko (SAKSA).

JURYTYSMAKSU: 30 eur.

TULOSTEN JULKISTAMINEN:  Näyttelyyn hyväksytyt ilmoitetaan IWS Finlandin Facebook-sivulla www.facebook.com/akvarellistit, Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen sivulla www.akvarellitaiteenyhdistys.fi ja sähköpostitse 1.4.2019 jälkeen.

RIPUSTUSMAKSU: Näyttelyyn hyväksyttyjen teosten ripustusmaksu 60 eur maksetaan 15.4. mennessä.

NÄYTTELYKATALOGI, TODISTUS, KEHYSTYS: Taiteilijat saavat osallistumistodistuksen ja korkeatasoisen näyttelykatalogin. Teokset kehystetään näyttelyä varten järjestäjän toimesta. Osallistujan on mainittava erikseen, mikäli haluaa kehyksen ilman passepartout-kartonkia. Kehyksen voi lunastaa itselleen näyttelyn päättyessä.

PALKINNOT: Excellence Awards-palkinto annetaan kolmelle taiteilijalle ja lisäksi jaetaan muita palkintoja.

ALKUPERÄISTEN MAALAUSTEN LÄHETTÄMINEN: Näyttelyyn valittu akvarelliteos lähetetään sellaisenaan ja sen on oltava perillä postitse viimeistään 30.4.2019.
POSTIOSOITE: Aulikki Nukala   Mikael Lybeckinkatu 4 A 8   00250 Helsinki
OSOITE PERILLE TUOTUNA: ART anukala, Nordenskiöldinkatu 3,  ajalla 23.4 – 30.4 klo 12-18 .

VAKUUTUS: Taiteilija vastaa teoksen vakuuttamisesta.

YHTEYDET: iwsfinland@gmail.com,  puh. 0505839004

IWS TILINUMERO: Benita Suomi, IBAN: FI73 4055 0016 7687 94, BIC: HELSFIHH

TÄRKEÄT PÄIVÄMÄÄRÄT: Jurytysmaksukuitti 30 eur, ilmoittautumiskaavake ja digitaalikuva teoksesta lähetetään 15.3.2019 mennessä: iwsfinland@gmail.com

Näyttelyyn hyväksytyt julkaistaan 1.4.2019.

Alkuperäinen akvarellimaalaus perillä viimeistään 30.4.2019.

Näyttelyyn hyväksyttyjen ripustusmaksu 60 eur 15.4.2019 mennessä.

Näyttelyn päätyttyä teokset tulee noutaa välittömästi Kaapelitehtaalta 14.7. klo 16 jälkeen. Postitse tulleet teokset palautetaan näyttelykatalogin kanssa taiteilijan kustannuksella.

Kansainväliset työpajat 10.7 -11.7  Kutsutut ulkomaiset taiteilijat järjestävät Kaapelitehtaalla 3-4 tunnin pituiset maksulliset työpajat, joihin voi osallistua ennakkoilmoittautumisella.

Kaikille avoimet kansainväliset maalaustapahtumat ja -työskentely jatkuvat 10.7-14.7.2019 Päivölän opistossa Sääksmäellä, Helsingin kaupungilla, Suomenlinnassa ja Nuuksiossa.

Tarkempi tiedotus kansainvälisistä taiteilijoista, ennakkoilmoittautumisista  ja muusta ohjelmasta ja 1.4.2019 jälkeen.

ILMOITTAUTUMISINFO

TIEDOTE suomeksi