ECWS Symposium 14.-18.8.2019

ECWS:n järjestyksessä 22. Symposium pidetään
14.-18.8.2019

HUOM!

Haapsalun symposiumin deadline lähestyy. Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 14.4. asti. Osallistuminen ECWS Symposiumiin Haapsalussa 14.-18.8. maksaa 150 euroa. Avec voi osallistua pelkkään illalliseen hintaan 70 euroa. SAyn jäsenten tulee maksaa ja ilmoittautua symposiumiin SAyn kautta annettujen ohjeiden mukaisesti. Symposiumin osallistumismaksut SAyn tilille FI73 1426 3000 1079 77 (viitenumerolla 424) ja viesti 14.4. mennessä sihteerisay@gmail.com

Symposiumin yhteydessä järjestettävään näyttelyyn SAy lähettää 12 akvarellimaalausta. Näyttelyyn haki 47 taiteilijaa 119 teoksella. Teokset jurytti anonyymisti kuvataiteilija Senja Vellonen.

Vellosen antama palaute teoksista jurytyksen jälkeen: ”Valinta ei ollut missään nimessä helppoa, taso oli kauttaaltaan laadukasta. Muutamien ensimmäisten töiden valinta oli toki nopeaa, mutta loppujen kohdalla jouduin tekemään kompromisseja ajatellen näyttelyn kokonaisuutta ja töiden yksilöllisyyttä. Aivan viime metreillä, kun piti tehdä lopullisia valintoja mukaan otettavista töistä, kiinnitin huomiota myös taiteilijan teossarjaan kokonaisuutena, josta sitten valitsin ohjeistuksen mukaan yhden työn.

Vaikka valinnoissani kiinnitin erityistä huomiota akvarellitekniikkaan, määräävänä valintakriteerinä oli kuitenkin teos kokonaisuutena: värin, valon ja komposition harmonia.”

Onnea näyttelyyn valituille taiteilijoille:
• Seija Grönqvist. Purkaus
• Maija Helin-Åvall. Kesä puutarhassani III
• Kaisa-Leena Kaarlonen. Kesän lämmin hetki
• Pertti Lassila. Kevättä kohti
• Aulikki Nukala. Melting Time
• Anja Oasmaa. Christmas Roses 1
• Ritva Rautakoski. Underwater Garden
• Maire Ruotsalainen. Kuuran kukka
• Kerstin Sunabacka. Harbor View
• Toshihiko Abe. View from the Cliff Top
• Seija Westman. Paimentyttö
• Victoria Yaroshik. Sky under Stars

Osallistuminen ECWS Symposiumiin Haapsalussa 14-18.8. maksaa 150 euroa.
Avec voi osallistua pelkkään illalliseen hintaan 70 euroa. SAyn jäsenten tulee maksaa ja ilmoittautua symposiumiin SAyn kautta.

Symposiumin osallistumismaksuun kuuluu:
• Avajaistilaisuus
• Marju Bormeisterin Monoprint -työpaja
• Kävelykierros Haapsalussa
• ”Akvarelli ja viini” Kuursaal, Haapsalu
• Yömaalaus
• Merimetsä luontokierros
• Akvarellipromenadi
• Gala-illallinen Fra Mare Spassa

Symposiumin osallistumismaksut SAyn tilille FI73 1426 3000 1079 77 (viitenumerolla 424) ja viesti 8.4. mennessä sihteerisay@gmail.com

SAy:n piirissä pohdittiin ryhmämatkan järjestämistä Haapsaluun ECWS Symposiumiin. Siitä kuitenkin luovuttiin, sillä yhteistä matkapäivää eikä oleskelujaksoa tuntunut löytyvän. Tarkoituksenmukaisimmaksi todettiin, että itse kukin yksin tai omassa porukassaan varaa laivaliput mieleisiksi päivikseen kuten majapaikkansakin. Hotellivarauksia on syytä kiirehtiä, ettei jää ilman. Varaus tapahtuu helpoiten netissä esim. Booking.com kautta. Hotellien lisäksi Haapsalussa on lukuisia BB-yöpymispaikkoja.

Helppo ja hyvin edullinen tapaa matkustaa Tallinnasta Haapsaluun on julkinen liikenne. Bussit lähtevät linja-autoasemalta (Bussijaam), joka on parin kilometrin kävelymatkan päässä satamasta osoitteesta Lastenkodu 46. Lippuja voi osaa esim netistä

https://www.tpilet.ee/soiduplaan/tallinn/haapsalu, Bussijaaman lipunmyyntikioskista tai kuljettajalta. Eläkeläisen kannattaa mainita ostaessaan: pensionär, että saa edullisesta lipusta vielä alennustakin. Busseja lähtee aamusta iltaan vähintään kerran tunnissa ja matka Haapsaluun kestää puolisentoista tuntia.

Tapahtuman nettisivulla on lisätietoja ja myös tietoja majoituspaikoista. Lisätietoja symposiumista saa Irina Rebnitskayalta rebniri@gmail.com