Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen vuosinäyttely 2019

HUOM!
SAy:n vuosinäyttelyyn 2019 ilmoittautuminen on siirretty
22.4. klo 24.00 saakka.
Annettua teemaa saa tulkita vapaasti. Aiheena voi olla esim. kuviteltu tulevaisuus ja fantasiat. Teos voi olla myös kaupunki- tai muu maisema.
Toteutus voi olla naturalistinen, abstrakti, surrealistinen tms.
Innokasta osallistumista.

JÄLKEEN IHMISEN

HELSINGIN KAAPELITEHTAAN VALSSAAMO 8.-20.6.2019
Tallberginkatu  1, 00180 Helsinki

Avoinna ma-pe 12-18, la-su 12-16. Torstaina 20.6. näyttely on avoinna klo 12-15.
Avajaiset 8.6.klo 16.00

Tänä vuonna Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen vuosinäyttely pidetään Helsingissä Kaapelitehtaan Valssaamossa 8.-20.6.2019. Näyttelyn teema on Jälkeen ihmisen.

Osallistuminen

Annettua teemaa saa tulkita vapaasti. Vuoden 2019 jäsenmaksu tulee olla maksettuna ennen ilmoittautumista.  Kukin taiteilija voi osallistua 1-3 teoksella, jotka ovat vuosilta  2016-2019.  Teoksen suurin mitta saa olla 76 cm. Jyryttäjänä toimii kuvataiteilija Marja Mali.

Ilmoittautuminen

Kuvat teoksista lähetetään sähköpostilla 22.4. klo 24.00 mennessä osoitteeseen vuosinayttely@gmail.com. niin, että kuvat ovat erillisenä liitetiedostona jpeg tai pdf muodossa kooltaan1- 3 Mt. Tekijän nimi ei saa näkyä kuvassa. Teoskuvatiedostot nimetään numerolla ja sähköpostiin kirjoitetaan teosnumeron kohdalle teostiedot (esim. 1. Teoksen nimi, koko, vuosi, hinta). Samassa sähköpostissa ilmoitetaan taiteilijan nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

Mikäli digitaalinen toimitus ei ole mahdollinen, teoksen kuvat voi lähettää myös postitse tulostettuina A 4 koossa tai hyvänlaatuisina valokuvina osoitteeseen Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry, PL 158, 00101 Helsinki. Kuvien taakse tulevat vaaditut teos- ja taiteilijatiedot. Postin tulee olla perillä 22.4., jotta kuvat ehtivät jyrytykseen.

Näyttelyyn valitut taiteilijat ja teokset ilmoitetaan sähköpostilla viikolla 18.

Maksut

Jyrytysmaksu on 30,- ja se maksetaan ennen teoskuvien lähettämistä SAY:n tilille FI 7314263000107977, viitenumero 440.  Kopio maksukuitista lähetetään teoskuvien lähetyksen yhteydessä samalla sähköpostilla.

Ripustusmaksu on 30,- euroa näyttelyyn valituista 1-3 teoksesta maksetaan SAY: tilille FI7314263000107977, viitenumero 453

Ripustus

Maalaukset varustetaan kaikilta sivuilta 5,5 cm leveällä valkoisella tai luonnonvalkoisella passepartoulla, teos on ilman kehyksiä ja lasia.  Mikäli maalaus kiinnitetään pahville tausta tulee olla vähintään 5 cm työn yli kaikilta sivuilta.  Näyttelyn järjestäjä huolehtii ripustusrakenteesta.

Teoksen taakse tulee kiinnittää pysyvä SAY:n teostietolappu sekä toinen samanlainen teipillä irrotettava teostietolappu käytettäväksi luetteloinnin apuna. Tietolaput ovat sähköisinä ja jäsenkirjeen liitteenä.

TEOSTIETOLAPUT, linkki

Töiden tuonti

Näyttelyyn valitut teokset tuodaan 6.6. klo 10-16 välisenä aikana Kaapelitehtaan Valssaamolle os. Tallberginkatu 1

Postin kautta teokset toimitetaan os. Suomen Akvarellitaiteen yhdistys, PL 158, 00101 Helsinki niin, että ne ovat perillä viimeistään 5.6.

Näyttely puretaan 20.6. klo 15. alkaen. Työt tulee noutaa silloin näyttelytilasta.

Näyttelyyn valitut osallistuvat näyttelyn valvontaan galleriassa. Painettua näyttelyluetteloa ei tehdä, taiteilijaluettelo tehdään. Teokset valokuvataan ja viedään www. sivuille Teosten myynnistä ei peritä myyntiprovisiota.

Yhdistys ei vakuuta teoksia. Taiteilijat vastaavat teostensa osalta vakuutuksista kuljetusten, varastoinnin ja näyttelyn aikana. SAY saa käyttää hyväksytyistä teoksista otettuja kuvia näyttelyjä koskevissa tiedotteissa, nettisivuilla yms. Käytöstä ei makseta käyttökorvauksia eikä Kuvasto-maksuja.