SAy:n sääntömääräinen syyskokous pidettiin 9.11.2019

Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry:n sääntömääräinen syyskokous pidettiin 9.11.2019 Kalliolan setlementin auditoriossa (Sturenkatu 11, Helsinki). Kokouksen puheenjohtajana toimi Ulf Nyman ja sihteerinä Inari Pesonen.

Kokouksessa hyväksyttiin uusi hallitus, jonka kokoonpano on: yhdistyksen puheenjohtaja Anja Oasmaa, hallituksen varsinaiset jäsenet: Ulla-Riitta Kauppi, Timo Savaspuro, Anne Purho, Riitta Halttunen-Sommardahl, Irina Rebnitskaya, Pete Lassila, hallituksen varajäsenet: Anni Kuula, Olof Qvickström, Maija Könönen, Liisa Aholainen. Yhdistyksen uusi tiedottaja on Sara Mallinen.  Vaalitoimikunnan kokoonpano jatkuu entisellään: Maikki Haapala, Irja Tikka ja Maisa Kela. Yhdistyksen liittymis- ja jäsenmaksut pidetään ennallaan.

Kokouksessa hyväksyttiin seuraavan toimikauden 2020 toimintasuunnitelma ja talousarvio. Vuoden 2020 toiminnan painopistealueet ovat 1) Valtakunnallisen aluetoiminnan vahvistaminen, 2) Suuren Maalaustapahtuman kehittäminen, 3) Näyttely- ja koulutussuunnitelma kolmelle vuodelle ja 4) Toimintaohjeistusten laadinta toimikunnille. Yhdistyksen talous on kunnossa.

Kokouksen lopuksi taidehistorioitsija Leena Lindqvist piti esitelmän ”Carl Wargh (1938-2013), akvarellimaalauksen omaperäinen taitaja”. Tarkempaa tietoa tulee seuraavassa jäsenlehdessä ensi vuoden puolella.