The 23. International ECWS symposium Palma de Mallorcalla 8.-11.10.2020

23. ECWS-näyttely ja -symposiumi Palma de Mallorcalla, Espanjassa 8.-11.10.2020

European Confederation of Watercolour Societies (ECWS) – Suomen Akvarellitaiteen yhdistys on ollut jäsenenä eurooppalaisessa akvarellifederaatiossa vuodesta 2003

ECWS:n jäsenenä yhdistys tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden osallistua vuosittain näyttelyyn, jonka järjestää jokin ECWS:n 15:sta jäsenyhdistyksestä omalla vuorollaan. Kukin ECWS-jäsenyhdistys juryttää omien jäseniensä teokset. SAy:n jäsenet ovat osallistuneet näyttelyihin eri puolilla Eurooppaa vuodesta 2004 alkaen.

Tänä vuonna 23. ECWS vuosinäyttely ja symposium järjestetään 8-11.2020 Palma de Mallorcalla, Espanjassa.

Osallistumisohjeet ECWS-vuosinäyttelyyn:

Osallistuminen näyttelyyn on rajoitettu vain ECWS-järjestöön kuuluvien yhdistysten jäsenille. Näyttelyn aihe on vapaa. Akvarellien koko (KUVAPINTA, eli maalattu pinta) on 38×56 cm tai 50 x 70 cm pystyyn tai vaakaan.

SAyn jäsenet voivat ilmoittaa teoksiaan 15.3. mennessä. Kukin akvarellisti voi osallistua yhdellä akvarellilla, jota ei aiemmin ole esitetty toisessa ECWS-näyttelyssä. Taiteilija voi tarjota SAy:n jurytykseen kolme teosta. Valittujen teosten toimittamisesta lähetetään lisätietoja osallistuville taiteilijoille.

Jurytettävät teokset valitaan lähetettävien teoskuvien perusteella anonyymisti. Teoskuvat toimitetaan SUNNUNTAIHIIN 15.3. MENNESSÄ SÄHKÖPOSTITSE osoitteeseen sihteerisay@gmail.com, niin että kuvat ovat erillisenä liitetiedostona joko jpeg tai pdf -muodossa. Teoskuvatiedostot nimetään numerolla ja sähköpostissa kirjoitetaan teosnumeron kohdalla teostiedot (esim 1. Teoksen nimi, koko 50x70cm, vuosi, myyntihinta). Samassa sähköpostissa toimitetaan kuva jurytyksen maksukuitista sekä yhteystiedot: taiteilijan nimi, sähköposti, puhelinnumero.

Mikäli digitaalinen toimitus ei onnistu, teosten kuvat voi lähettää myös postitse osoitteeseen:

Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry
00101 Helsinki

Postitse lähetettävien kuvien tulisi olla tulostettu A4-kokoon tai hyvälaatuisiksi valokuviksi, joiden taakse merkataan vaaditut teostiedot. Oheen liitetään kopio maksukuitista, ilmoittautumisessa pyydetyt tiedot sekä taiteilijan yhteystiedot. POSTIN PITÄÄ OLLA PERILLÄ PE 13.3 MENNESSÄ, jotta kuvat ehtivät jurytykseen.

Jurytykseen osallistuminen maksaa 30 euroa, joka pitää maksaa ennen teoksien kuvien lähettämistä. Maksu SAy:n tilille FI73 1426 3000 1079 77 (viitenumerolla 657). Näyttelyn osallistumismaksu on sinne valituille taiteilijoille 100 euroa, johon Suomen Akvarellitaiteen yhdistys osallistuu.  Maksuun sisältyy ripustaminen, kehystäminen ja näyttelykatalogi.

Osallistuminen symposiumiin:

ECWS-Symposiumiin (8.-11.10.2020) osallistuminen maksaa 150 euroa.

Sisältäen:

• Tervetuliaislahjan ja dokumentit
  • Workshopit
  • Kilpailuun osallistuminen
  • Opastus kaupunkiin
  • Päivämatka
  • Gaalaillallinen

Symposiumiin ilmoittautumisesta sekä sen maksamisesta tiedotetaan myöhemmin kevään aikana  SAy:n nettisivuilla. Osallistuminen symposiumiin kannattaa, vaikka oma akvarelli ei tulisikaan valituksi näyttelyyn – symposiumissa on mahdollista osallistua moniin hienoihin tapahtumiin ja tutustua kansainvälisiin taiteilijoihin.