Aallon harjalla -vuosinäyttelyn jatkonäyttely 12. – 25.10.2020

Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry:n vuosinäyttelyn jatkonäyttely
AALLON HARJALLA 12.10.- 25. 10.2020.

AKVART Galleria, Humalistonkatu 1, 00250 Helsinki
Avoinna: ti, to, pe 11-17, ke 11-18, la ja su 12-16
Avajaiset 12.10. klo 18-20.

Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry:n vuosinäyttely 2020 oli Kotkassa 15.8.-12.9.2020. Osa tämän näyttelyn töistä on esillä Akvart Galleriassa. Vuosinäyttelyn juryttäjät olivat kuvataiteilija Saara Vainio Haminasta ja kuvataiteilija Aleksandra Hintsala Kotkasta.

”Aallon harjalla” on vahvojen tekijöiden näyttävä ja moniääninen kokonaisuus. Merellisyyttä ja merihenkisyyttä on käsitelty näyttelyn teoksissa monin erilaisin tavoin. Uusien ideoiden ja näkökulmien runsaus näin ikiaikaisesta teemasta hämmästyttää katsojan. Teemaan väljästi asettuvat tai kokonaan sen ulkopuolelta aiheensa hakevat työt värittävät ja täydentävät kokonaisuutta.

Taidokkaiden ja tunnelmallisten maisemien lisäksi taiteilijoiden huomion kohteina ovat olleet monenlaiset yksityiskohdat, mukana on sadunomaisuutta, huumoria sekä vauhtia niistä aktiviteeteista, joita ihmiset meressä, merellä ja meren äärellä kokevat. Meren ja veden luonne ja olemus tulevat kauniisti esille abstraktimmissa teoksissa. Jos ei olisi koskaan nähnyt merta, tämä näyttelykokonaisuus antaisi varmasti oivan mielikuvan ja vaikutelman kaikesta siitä, miten meren voi inhimillisesti kokea.

Aallon harjalla -näyttelyssä AKVART galleriassa on esillä 45 akvarellia 32 taiteilijalta. Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry:n vuosinäyttelyn jatkonäyttely tuo esiin vahvan kiinnostuksen akvarellimaalaukseen eri puolilla Suomea.

Klikkaa kuvaa avataksesi näyttelyjuliste.