Pages Navigation Menu

MINUN SATAKUNTANI – akvarellinäyttely 25.9.-23.10. 2021

MINUN SATAKUNTANI – akvarellinäyttely

Yhteistyössä aQARTetti-ryhmän, Harjavallan Seudun Taideseuran, Porin kaupungin kulttuuriyksikön, Satakuntaliiton ja Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen kesken.

Aika: 25.9.-23.10. 2021
Paikka: PORIS, Pop-Up-galleria kävelykadulla
Yrjönkatu 13, 28100 Pori
Avoinna: ma-pe 12-18, la-su 12-15
Avajaiset: Porin päivänä 25.9.21 klo 16
(avajaiset pidetään, mikäli pandemiatilanne sen mahdollistaa)

Osallistuminen
Minun Satakuntani- näyttelyn teema on SATAKUNTA. Annettua teemaa saa tulkita vapaasti akvarellin keinoin. Kukin taiteilija voi osallistua 1-3 teoksella, jotka ovat vuosilta 2018-2021 ja joita ei ole aiemmin esitetty SAy:n näyttelyssä. Teoksen suurin koko on 76x56cm (koko arkki). Juryttäjä valitsee teokset näyttelyyn anonyymisti. Juryttäjä on kuvataiteilija, TaM Tatsuo Hoshika.

Ilmoittautuminen
Lähetä kuvat teoksista sähköpostilla 15.8.21 klo 24.00 mennessä osoitteeseen minunsatakuntani@gmail.com niin, että kuvat ovat erillisenä liitetiedostona jpeg- tai pdf-muodossa kooltaan 1-3 Mt. Tekijän nimi ei saa näkyä kuvassa. Nimeä teoskuva-tiedostot numerolla ja kirjoita sähköpostin viestikenttään teostiedot: teoskuvan numero, taiteilijan nimi, teoksen nimi, mitat ilman kehyksiä/paspiksia (korkeus x leveys), valmistumisvuosi ja myyntihinta kehyksineen.

Esimerkki:
teos 1, Arja Akvarellisti, Merimaisema, 38 x56cm, 2020, 300€
teos 2, Arja Akvarellisti, Tytön muotokuva, 56 x38cm, 2020, 400€

Ilmoita samassa sähköpostissa nimesi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero sekä kuitti maksetusta jurytysmaksusta ennen ilmoittautumista. Mikäli digitaalinen toimitus ei ole mahdollinen, teoksen kuvat voi lähettää myös postitse tulostettuina A 4-koossa tai hyvänlaatuisina valokuvina osoitteeseen: Kristiina Siirto-Honkanen, Samulintie 1, 28120 Pori. Näyttelyyn valitut taiteilijat ja teokset ilmoitetaan sähköpostilla viikolla 34.

Maksut
Jyrytysmaksu on 20,-. Maksa se ennen teoskuvien lähettämistä HST ry:lle FI 1950370540207756
Ripustusmaksu on 30,- euroa näyttelyyn valituista 1-3 teoksesta FI 1950370540207756

Ripustus
Näyttelyssä teokset ripustetaan vähintään passepartoulla varustettuina. Taiteilija varustaa näyttelyyn hyväksytyt teokset kaikilta sivuilta 5,5 cm leveällä valkoisella tai luonnonvalkoisella passepartoulla. Mikäli taiteilija haluaa kiinnittää teoksen pahville ilman passepartouta taustan tulisi olla yhdenmukaisuuden vuoksi vähintään 5 cm työtä suurempi kaikilta sivuilta. Näyttelyyn hyväksytyn työn taiteilija voi toimittaa halutessaan myös kehystettynä, mieluiten valkoisin tai hopeanvärisin kehyksin. Kiinnitä teoksen taakse pysyvä teostietolappu sekä toinen samanlainen teipillä irrotettava teostietolappu käytettäväksi luetteloinnin apuna. (SAy:n jäsenille on teostietolappuja sähköisinä SAy:n sivuilla: akvarellitaiteenyhdistys.fi/jäsenet/muu info.)

Töiden tuonti
Näyttelyyn valittujen teosten toimittamisessa näyttelytilaan on seuraavat mahdollisuudet:
1) Taiteilija tuo näyttelyyn valitut teokset Yrjönkatu 13:n su 19.9.21klo 16-18 tai ma 20.9.21 klo 10-12
2) Taiteilija postittaa näyttelyyn valitut teokset Kristiina Siirto-Honkanen, Samulintie 1, 28120 Pori.

Näyttelyn purku
Näyttely puretaan 23.10.21 klo 15 alkaen. Taiteilija voi noutaa teoksensa 23.10.21 klo 15-18 näyttelytilasta.

Muut tiedot
Näyttelystä tehdään teos- ja taiteilijaluettelo. Teokset valokuvataan ja viedään www. sivuille. Taiteilijat vastaavat teostensa osalta vakuutuksista kuljetusten, varastoinnin ja näyttelyn aikana. SAy saa käyttää hyväksytyistä teoksista otettuja kuvia näyttelyjä koskevissa tiedotteissa, nettisivuilla yms. Käytöstä ei makseta käyttökorvauksia eikä Kuvasto-maksuja.

YHTEISTYÖSSÄ
aQARTetti-ryhmä (ulla.k.lampinen@gmail.com), Harjavallan Seudun Taideseura ry (Siirtojuha@gmail.com , kristiina.siirto-honkanen@hotmail.com), Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry. (riitta.halttunen-sommardahl@elisanet.fi, kristiina.siirto-honkanen@hotmail.com) Porin kaupungin kulttuuriyksikkö ja Satakuntaliitto.

Tiedustelut
Kristiina Siirto-Honkanen 0405007294