Pages Navigation Menu

Teoshaku akvarellinäyttelyyn Dolomiiteilla 15.2. mennessä

Associazione Italiana Acquerellisti (AIA) järjestää ensi kesänä Italian Dolomiiteilla näyttelyn, johon on kutsuttu mukaan Suomen ja Ranskan akvarellitaiteen yhdistykset ECWS-yhteistyön hengessä. SAy kutsuukin nyt kaikkia jäseniään maalaamaan ja tarjoamaan töitään tähän näyttelyyn, johon Suomesta valitaan mukaan 15 akvarellia.

Akvarellinäyttely järjestetään kuuluisassa Cortina d’Ampezzo kaupungissa Museo di Arte Moderna Mario Rimoldi -taidemuseossa. Cortina d’Ampezzo sijaitsee eteläisillä Dolomiiteilla Bellunon maakunnassa Pohjois-Italiassa. Kaupunki on suosittu matkailukohde, josta löytyy laskettelu- ja vaellusreitteja, upeita maisemia sekä majoitusta matkailijoille. Kaupungin maisemat ovat elokuvistakin tuttuja; Cortina d’Ampezzossa on kuvattu mm. Vaaleanpunainen pantteri (1963) ja Cliffhanger (1993).

Näyttely on esillä 24.6.2023 lähtien kolmen kuukauden ajan.

Tietoa museosta löytyy nettisivuilta: Museo Mario Rimoldi di Cortina d’Ampezzo (regole.it)

Osallistumisohjeet

Teosten aihe on vapaa ja myös abstraktit teokset sallitaan. Teosten on oltava ”puhtaita” akvarelleja eli sekatekniikat kuten guassin ja tussin käyttö on kielletty. Maalatun pinnan koko on 35×50 cm (pysty/vaaka), jonka lisäksi paperilla on oltava noin kahden sentin marginaalit paspiksen kiinnittämistä varten. Teosten tulee olla uusia eli 2022-2023 valmistuneita. Tarjotut teokset eivät saa olla kurssitöitä eivätkä ne saa olla olleet aiemmin esillä ECWS-näyttelyissä. Kukin taiteilija voi osallistua jyrytykseen 1–3 teoksella. Juryttäjä kuvataiteilija Tero Annanolli valitsee teokset näyttelyyn anonyymisti.

Ilmoittautuminen

Lähetä kuvat ja tiedot 1–3 akvarellistasi ilmoittautumislomakkeella ke 15.2.2023 kello 23.59 mennessä.

Linkki lomakkeeseen: https://forms.gle/1j7MTA56ZoKNwTx46

Vaihtoehtoisesti voit ilmoittautua perinteisesti sähköpostilla sihteerille osoitteeseen: sihteerisay@gmail.com Lisää kuvat liitetiedostona jpeg- tai pdf-muodossa kooltaan 1–3 Mt. Tekijän nimi ei saa näkyä kuvassa. Nimeä teoskuvatiedostot numerolla ja kirjoita sähköpostin viestikenttään teostiedot: teoskuvan numero, teoksen nimi, koko, valmistumisvuosi, myyntihinta. Ilmoita samassa sähköpostissa: nimesi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Vuoden 2023 jäsenmaksu tulee olla maksettuna ennen ilmoittautumista. Laskut lähetetään tammikuun puolessa välissä.

Näyttelyyn valitut taiteilijat ja teokset ilmoitetaan sähköpostilla viikolla 8.

Teosten toimitus

Valitut teokset toimitetaan ilman kehyksiä tai paspiksia galleria AKVARTiin (Humalistonkatu 1, 00250 Helsinki) gallerian aukioloaikoina tai postitse perille kantona ke 8.3.2023 mennessä. Tarkemmat ohjeet teosten toimituksesta ilmoitetaan sähköpostitse näyttelyyn valituille.

Teostiedot on merkittävä SAy:n tulostattavaan teostietolappuun, joka kiinnitetään maalauksen taakse esimerkiksi happovapaalla liimapaperilla. Teostietolappu löytyy SAy:n nettisivuilta: https://akvarellitaiteenyhdistys.fi/jasenet/muu-info/.

SAy hoitaa teosten postituksen näyttelyyn.

Maksut
Jyrytysmaksu 30 euroa SAy:n tilille FI 7314263000107977, viitenumero 2008, on maksettava 15.2.2023 mennessä.
Näyttelymaksu 100 euroa SAy:n tilille FI7314263000107977, viitenumero 2011, on maksettava 8.3.2023 mennessä.

Katalogi

Näyttelystä laaditaan painettu katalogi, jonka taiteilijat saavat muistoksi näyttelyyn osallistumisesta.

Maalauksellista uutta vuotta toivottaen,

Cristina Bracaloni
ECWS President
Associazione Italiana Acquerellisti (AIA)