Pages Navigation Menu

s. 1968
kuvataiteilija, kuvataideterapeutti
Rauma

Akvarellien maalaaminen vaatii herkkyyttä, päättäväisyyttä ja hetkessä elämistä. Luotan intuitiooni. Inspiroidun luonnon kauneudesta ja ihmisten kohtaamisesta.

www.tuulakallas.com

Polyfoniaa 1 Valkeaa unelmaa Ylpeys ja ennakkoluulo

Kallinen, Eija

s.1956

rovasti

Espoo

Akvarellimaalauksen viehätys on itselleni ollut ensimmäisestä siveltimenvedosta lähtien se, ettei aloittaessaan voi koskaan olla varma lopputuloksesta. Paperilla, väreillä, siveltimillä ja ennenkaikkea vedellä on taipumus omaan tahtoon, jota ainakin kaltaiseni harrastajan on kunnioitettava.

Kaivola, Lea

s.1975

Kemiönsaari

Olen itseoppinut akvarellisti.  Löysin akvarellien pariin 2017 ja sen jälkeen olen maalannut aina töiltä ehtiessäni.

Kaski-Klöve, Anne

kuvataiteilija

Nuoren Taiteilijan stipendin sain 13-vuotiaana Oulun taideseuralta. Sitä ennen olin jo ollut ammattitaiteilijoiden opissa useita vuosia ja pitänyt taidenäyttelyitä ja myynyt omaa taidettani tehden kuvataidetta erilaisilla tekniikoilla. Akvarelli tekniikkaa olen opiskellut useissa eri taidekouluissa Suomessa ja ulkomaillakin. Minulla on taiteilijan ammattitutkinto, ja olen osallistunut useisiin jyrytettyihin yhteisnäyttelyihin kotimaassa sekä yksityisnäyttelyistäkin on jo paljon kokemusta. Akvarelliteos on uniikki ja ainutlaatuinen kokemus  päivän valoa ja varjon tanssia paperilla akvan kera ja ennenkaikkea väriä.

Jäsenyydet:
Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry
Grafia ry
Freelancergraafikot ry jäsen.
Taidejärjestöistä Itä-Helsingin taideseura ry jäsen.
Taideyhteisö Kolmas kerros ry jäsen.

Kautto, Vesa

s. 1936
ylikirjastonhoitaja
Tampere

Suhde akvarelliin: Maalasin aiemmin myös öljy- ja akryyliväreillä, mutta käytännön syistä akvarelli on vakiintunut päälajiksi. Akvarelli sopii hyvin kärsimättömälle luonteelleni.

Kimiläinen, Anne

s. 1956
kuvataiteilija (AMK)
Pori

Työni pohjautuvat havaintoon ympäristöstä, usein ulkosaariston kallioilta tai siirtolapuutarhan kasveista. Haluan töitteni välittävän kokemuksen ajasta, keskittymisen hetken ja siinä tehtävässä vesiväri toimii erinomaisesti ilmaisussani.

www.annekimilainen.com

Grönvik2, vesiväri, 26x36, 2018 Långskär, vesiväri, 26x36, 2018 Saderintama, vesiväri, 26x36, 2018

Kokko-Alakärppä, Jaana

s. 1964
Oulu

Olen vapaa kuvataiteilija, seitsemän lapsen äiti ja Vedic Art -opettaja Oulusta. Perheellisenä koen lapsen aseman tässä yhteiskunnassa erittäin haasteellisena. Tämä osa-alue erityisesti on sydäntäni lähellä. Näin lapsen aitous ja maalaustekniikkani alkuperäisyys solmivat seesteisen ja puhuttelevan yhtäläisyyden. Pyrin taiteellani tuomaan esille erilaisia näkökantoja unohtamatta sen kauneutta. Viestitän tunnepohjalta syvällisesti symbolista piiloviestintää käyttäen. Luonto ja ihmisen vuoropuhelu inspiroi minua taiteessa. Maisema ja ihminen lopulta muuttuvat sisälläni sielunmaisemakseni, jonka tunnelma välittyy teoksissani.

Tekniikoitani ovat pääasiassa akvarelli, tempera, öljy, akryyli ja grafiikka. Akvarellitekniikka kiehtoo minua suuresti sen monivivahteisuuden ja herkkyyden vuoksi.

www.artfermaatti.fi

Susityttö, Akvarelli paperille 2017. First milk, Akvarelli paperille 2018.

Korhonen, Mervi

s. 1971

Kuopio

Minua kiehtoo akvarellien monipuolisuus, herkkyys ja toisaalta yllätyksellisyys. Maalaustyylini on usein tarkka ja yksityiskohtainen, mutta annan tilaa myös värien vapaammalle leikille paperilla. Aina ei onnistu, mutta usein maalaamisen into vie mukanaan ja unohdan kaiken muun.

Koskiniemi, Marja

s. 1948
akvarellitaiteilija
Laihia/Tukholma

Akvarellin haasteellisuus ja yllätyksellisyys kiehtoo minua. Vapaa, spontaani maalaustapa vaatii rohkeutta ja keskittymistä. Minun akvarellini ovat todellisuuden ja alitajunnan välistä dialogia. En halua vain maalata kauniita kuvia, vaan toivon, että minun teokseni jollain tavalla koskettavat katsojaa.

www.koskiniemi.net

Kuhalampi, Pasi

s. 1963
Vaasa