Näyttelyt

Tällä sivulla julkaistaan ohjeet osallistumisesta yhdistyksen järjestämiin näyttelyihin sekä itse näyttelyistä.

Jos haluat mainostaa omaa tai ystäväsi näyttelyä, ilmoita siitä tiedottajalle (tiedottaja.say@gmail.com) ja tieto julkaistaan yhdistyksen Facebook-sivuilla.

Syyskokouksen 2017 jälkeen SAy:n hallitus päätti resursseja uudelleen punnittuaan, että Savonlinnan näyttely peruutetaan tai siirretään myöhemmäksi. Syynä sekä taloudelliset että aikatauluun liittyvät kysymykset. Hallitus tekee parhaansa toteuttaakseen näyttelyn tulevaisuudessa.

SAy:n NÄYTTELYT 2018

(klikkaa nimestä tarkempiin tietoihin)

SAy:n NÄYTTELYHISTORIA

2017

• KOTIMAA TÄÄ POHJOINEN –vuosinäyttely, Kulttuurikeskus Poleeni, Pieksämäki. Juryttäjä Marjatta Hanhijoki.
  • PÄIVÄKIRJANÄYTTELY: SUVEN SUHINAA – SOMMARENS SUS -näyttely, yhdistyksen aktiiveille, Galleria Alli, Kerava, 15.8.-27.8.2017 (päiväkirjanäyttelyissä yhdistyksen aktiivit, toimiva hallitus, toimikunnat, työryhmät, kunniapuheenjohtajat sekä kunniajäsenet)

2016

• HARJAVALLAN AKVARELLIBIENNAALI 2016 – Kotiseutu ja kansainvälisyys, Emil Cedercreutzin museo, Harjavalta
  • METSÄ –vuosinäyttely 3.-29.6.2016, Galleria Emil, Tampere, juryttäjä taidemaalari Markku Arantila
  • METSÄ, jatkonäyttely Galleria AKVART
  • PÄIVÄKIRJANÄYTTELY: KEVÄÄN KOHINAA – SUVEN SUHINAA Tammisaaren kulttuurilautakunnan kutsunäyttely, kaupungin kirjaston galleriatila, vuodesta 2015 näyttelytilan nimi Galleria Perspektiivi (päiväkirjanäyttelyissä yhdistyksen aktiivit, toimiva hallitus, toimikunnat, työryhmät, kunniapuheenjohtajat sekä kunniajäsenet)

2015

• MINUN HELSINKINI 2015 –vuosinäyttely, 27.5.-9.6.2015, Kaapelitehdas, Valssaamo, Helsinki, juryttäjä taidemaalari Jari Järnström
  • LAPIN RUSKA -leirin jälkeinen näyttely, Lapin Luonto-ja Tunturikeskus Skierri ja hotelli Hetta, Enontekiö
  • KAINUUN kesäkurssien päätteeksi näyttelyt kurssitöistä, Hyrynsalmen Vanha Asema, jyryttäjä kurssien vetäjä Maikki Haapala
  • VEDEN SINFONIA, 4.5.-30.8.2015, Voipaalan taidekeskus, Sääksmäki, juryttäjä taidemaalari Marjukka Paunila

2014

• HARJAVALLAN AKVARELLIBIENNAALI 2014 – Pohjoinen Vesi, Emil Cedercreutzin museo, Harjavalta,
  • MERELLE – TILL HAVS –vuosinäyttely, Suomenlinnan Rantakasarmi 2.4.-4.5.2014, juryttäjä taidemaalari Linda Granfors. Mukana oli kutsuttuina Eesti akvarellistide ühendusen ja Nordiska Akvarellsällskapetin jäsenten töitä.

2013

• PÄIVÄKIRJANÄYTTELY: SUVEN SUHINAA – SOMMARENS SUS – SUVEN KOHINAT –näyttely 4.4-.4.5.2013 Valges-galeriis, Telliskivi 60 A, 10412 TALLINN (päiväkirjanäyttelyissä yhdistyksen aktiivit, toimiva hallitus, toimikunnat, työryhmät, kunniapuheenjohtajat sekä kunniajäsenet)
  • VETEEN PIIRRETTY VIIVA, Hyvinkään taidemuseo, 20.9.-2.11.2013, kuraattorina Markku Valkonen (SAy:n kutsunäyttely)

2012

• Tampereen Taidemessut –vuosinäyttely, Tampereen Messu- ja Urheilukeskus (yhdistyksellä oma messuosasto),  juryttäjä taidemaalari Tarja Kleemola
  • SIVELTIMIEN SATO -Harjavallan Akvarellikesän jälkeinen kurssilaisten näyttely, Emil Cedercreutzin museo, Harjavalta

2011

• SEA AND HARBOUR –vuosinäyttely, Suomen Joutsen, Turku, 1.-24.7.2011 SAy toimi järjestäjänä Euroopan Akvarellitaiteen Federaation (ECWS) näyttelyssä. Mukana 12 akvarellistia 19 teoksella. Kutsuttuna virolaisakvarellistien teoksia. Näyttelyn yhteydessä taiteilijatapaamisia, symposiumi ja risteily Naantaliin. Tapahtuma liittyi Turun kulttuuripääkaupunkivuoteen 2011
  • LAPIN RUSKA -leirin jälkeinen näyttely ”Akvarelli joihkaa”, Lapin Luonto-ja Tunturikeskus Skierri, Enontekiö

2010

• MINUN HELSINKINI 2010 –vuosinäyttely, Sanomatalon Mediatori, juryttäjä taiteilija Vexi Salmi
  • LAPIN RUSKA -leirin jälkeinen näyttely, Lapin Luonto-ja Tunturikeskus Skierri, Enontekiö
  • AKVARELLI TOISELLA TAVALLA, Voipaalan Taidekeskus, Sääksmäki, 7.6.-29.8.2010. Juryttäjä Tuomas Mäntynen. (SAy:n kutsunäyttely)

2009

• MISTÄ TUULEE – ITÄMERI NYT –vuosinäyttely, Galleria Uusikuva, Kotka, juryttäjä taidemaalari Pekka Hepoluhta
  • PÄIVÄKIRJANÄYTTELY: SUVEN SUHINAA, Rantasalmen kirkkotori, Rantasalmi, 17.7.-9.8.2009 (päiväkirjanäyttelyissä yhdistyksen aktiivit, toimiva hallitus, toimikunnat, työryhmät, kunniapuheenjohtajat sekä kunniajäsenet)
  • VESI-VÄRI-KESÄ-näyttely, Riihimäen taidemuseo (SAy:n kutsunäyttely)

2008

• SATAMA JA MERI – HAMNEN OCH HAVET 10-vuotisjuhlanäyttely Forum Marinum/ Suomen Joutsen, Turku, juryttäjä professori taidemaalari Tuomas Mäntynen
  • SATAMA JA MERI – HAMNEN OCH HAVET, Nándor Mikola –akvarellisali, Vaasa
  • Emil Cedercreutzin museo ja kulttuurikeskus, Harjavalta (SAy:n kutsunäyttely)

2007

• NAANTALI – RAISIO AKVARELLIKESÄ –vuosinäyttely, 17 näyttelyä seudun eri kohteissa.
  • LAPIN KESÄ -leirin jälkeinen näyttely ”Juhannuksesta syysruskaan”, Hotelli Luossajohkassa
    Utsjoella.
  • EUROOPAN VALLOITTAJAT, Taidemuseo Harkko, Raisio. Näyttely koottu 12 taiteilijan ECWS:n näyttelyyn vuosina 2004-2006 osallistuneiden taiteilijain töistä.. (SAy:n kutsunäyttely)
  • EUROOPAN VALLOITTAJAT, näyttelyn jatkot Ålands konstmuseum, Maarianhamina, (SAy:n kutsunäyttely)

2006

• MINUN HELSINKINI 2006 –vuosinäyttely, Sanomatalon Mediatori. Juryttäjä Helsingin kaupungin taidemuseon johtaja Berndt Arell. Näyttelyn yhteydessä järjestettiin akvarellia käsittelevä jäsen- ja kutsuvierasseminaari
  • LAPIN KESÄ -leirin jälkeinen näyttely, Särestö, Kittilä. Näyttely 1.10. – 1.12.

2005

• PÄIVÄKIRJANÄYTTELY: Etelä-Pohjanmaan maakuntamuseo, Seinäjoki, 28.11.2004- 9.1.2005 (päiväkirjanäyttelyissä yhdistyksen aktiivit, toimiva hallitus, toimikunnat, työryhmät, kunniapuheenjohtajat sekä kunniajäsenet)
  • LAPIN KESÄ -leirin jälkeinen näyttely, saamelaismuseo Siida, Inari 18.6.-30.10
  • FROM BALTIC TO NORTH Puheenjohtajan kutsunäyttely, Mustapäiden talo, Riika, Latvia (SAy:n kutsunäyttely)

2004

• VÄRIEN KESÄ –vuosinäyttely, Akvarelli 1., Savonlinnan maakuntamuseo, Riihisaari, jyryttäjä professori taidemaalari Tuomas Mäntynen ja taidemaalari Tello Anttila
  • VÄRIEN KESÄ –vuosinäyttely, Akvarelli 2. Punkaharjun Retretin luolasto, juryttäjä Retretin toimitusjohtaja Anu Liivak
  • PÄIVÄKIRJANÄYTTELY: VÄRIEN KESÄ 1. näyttelyn yhteydessä, Savonlinnan maakuntamuseo, Riihisaari, 19.5.-29.8.2004 (päiväkirjanäyttelyissä yhdistyksen aktiivit, toimiva hallitus, toimikunnat, työryhmät, kunniapuheenjohtajat sekä kunniajäsenet)

2003

• VÄRIEN LUMO–vuosinäyttely, Emil Cedercreutzin museo ja kulttuurikeskus, Harjavalta.
    Juryttäjä Helsingin kaupungin taidemuseon johtaja Berndt Arell
  • VÄRIEN LUMO, jatkonäyttelynä Imatran taidemuseon ja kulttuurikeskuksen aulatiloissa

• MINUN HELSINKINI –vuosinäyttely, Sanomatalon Mediatori, Helsinki.
    Jury, Pohjoismaisen Akvarellimuseon johtaja Berndt Arell, Skärhamn, Ruotsi
  • Harjavallan Akvarellikesän jälkeinen kurssilaisten näyttely, Emil Cedercreutzin museo, Harjavalta

2001

• VESI, VÄRI, VALO –vuosinäyttely, Mikola-säätiön museo, Vaasa, juryttäjänä professori, taidemaalari Lauri Ahlgren työryhmineen