SAy:n jäsenmatrikkeli – V

s. 1975
TaM
Hamina

Maalaan vesiväreillä hitaalla ja intensiivisellä tavalla kuvia tapahtumista ja tilanteista, joissa satu ja arki kohtaavat maagisen realismin muodossa. Realistinen esitystapa on minulle luonteva ja esittävyyteen päätyminen on aina ollut minulle pakotonta.

www.saaravainio.com

Peukaloliisan kuperkeikka III, 67 x 109 cm, 2018 Löytö, 40 x 50 cm, 2018 Hulmahdus, 150 x 100 cm, 2017

Virta, Iipa

s. 1958
Helsinki

Olen v.2010 valmistunut kuvataiteilija. Maalaan eri tekniikoilla mutta erityisesti pidän akvarellista sen haasteellisuuden ja sattumanvaraisuuden vuoksi. Maalaan mielelläni maisemia, sekä luonnonmaisemaa että katunäkymiä. Minulla on Espanjasta pelastettu galgo ja akvarelleissani yritän myös tavoittaa vinttikoirien jaloa ulkomuotoa ja kaunista sielua.

Avenue des fleurs, Nizza Jäänmurtaja

Virtanen, Sirkkaliisa

s. 1948
Tampere

Akvarelliväreillä maalaaminen merkitsee minulle heittäytymistä veden ja värien kanssa vuoropuheluun, joka riemastuttaa ja haastaa yllättävillä käänteillään. Maalaaminen on seikkailu, jonka pituutta tai lopputulosta en aloittaessani voi koskaan tietää. Maalaukseni ovat usein abstrakteja mielikuvia kokemistani asioista tai tunnetiloista.

www.galleria.sirkkaliisa.net

Jo Valkeni Aamu Kaamos Storia d Amore

Vuorikoski, Anitta

s. 1954
kuvataiteilija

Akvarellisti minussa maalaa ajan kulun unohtaen värien kerroksia, valoa ja varjoa, yrittäen tavoittaa kohteen sisintä, elämäniloa. Haluan välittää töilläni sitä hyvää, mitä näen; sitä, mikä tuo toivoa, mikä koskettaa minua erityisesti katoavassa luonnossa, rakennuskulttuurissa ja lapsen aitoudessa.

Oskarin piha, 50x70, 2017 Arvaa mitä, 50x70, 2017 Samaa puuta, 32x47, 2018