Pages Navigation Menu

Saarikarhu, Tuula

s. 1946

Järvenpää

Akvarellimaalauksessa minua kiehtoo veden ja väripigmenttien villi leikki. Haluan olla siinä mukana välillä ohjaajana ja välillä vain katselijana. Lopputulos on aina yllätys. Pyrin maalaamaan läpikuultavasti ja puhtain värein.

Sivula, Mirja-Liisa

s. 1940
filosofian maisteri, akvarellitaiteilija
_

Suhteeni akvarellin tekemiseen on vaistonvarainen. Toisaalta maalaan mitä näen. Tunnen, että teosten sisältö ja ilmaisu tulevat puhtaalta alueelta, syvältä luonnon tasapainosta, sielun maisemasta, lapsuudestani. Olennaista on väri, kuulaus ja tyhjä tila. Tekemiseeni liittyy määrätietoisuus, tietoinen kehittyminen akvarellitekniikan ilmaisussa.

www.mirjaliisasivula.com

Sjöblom, Sirkku

s. 1958

Espoo

Olen espoolainen kuvataiteen harrastaja, jonka elämään on aina kuulunut maalaaminen. Värit tuovat iloa ja antavat mahdollisuuden uuden luomiseen. Samalla taide eheyttää mieltä ja koen, että aina opin uutta.

Smeds, Annika

s. 1958

kemianalan tutkija, eläkkeellä

Turku

Akvarelli kiehtoi minua alusta alkaen sen läpikuultavuuden takia. Maalaaminen on hyvin haastavaa ja onnistuminen vaikeaa. Se vaatii paljon kärsivällisyyttä, mutta haluan uskoa että sinnikäs harjoittelu lopulta palkitsee.

Annika Smeds: 'Polkupyörä lumisateessa'

Annika Smeds: 'Kaatunut kanto'

Strand-Niemelä, Tuulikki

s. 1970
Valkeakoski

Akvarellien maalamisessa viehättää veden ja värin välinen kiehtova vuoropuhelu. Maalaan usein intuitiivisesti märkää märälle tekniikkaa käyttäen. Maalausten aiheet löytyvät usein luonnosta mutta olen kiinnostunut myös abstraktista ilmaisusta.

Sunabacka, Kerstin

s. 1950

Pietarsaari

Kun olin ohittanut numeroiden lukujen keskellä olevan aktiivisen työelämäni muutamia vuosia sitten, kääntyi lehti elämäni sivuilla. Minulle aukeni muotojen ja värien maailma. Pysähdyin akvarellin ihmeisiin.

Sukelsin luonnon valoon ja pimeään. Maalaan intuitiivisesti ja käytän runsaasti vettä ilmaistakseni itseäni akvarellin kautta.

Söderström, Ulrica

s. 1963
Kehityspäällikkö
Espoo

Akvarellimaalaaminen on hyvin elävä laji, sitä ei voi täysin ohjata tai hallita vaan pigmenttien kanssa on opittava tekemään yhteistyötä.

Akvarelli on myös yllätyksellinen, sillä voi saada aikaan ilmaisuja, mihin tarkoituksella ei olisi pystynyt.

Instagramsivu: @icasoderstrom

Autumn light Waiting for the summer heat Cascade of ice